Skip to content →

„Matemaatika panganduses“ õppepäeval sai lahendada rahatarkuse-teemalisi ülesandeid


Jonas Erik Laane, TÜ teaduskooli kommunikatsiooni ja turunduse spetsialist


Juba teist aastat järjest korraldas Tartu Ülikooli teaduskool koostöös Swedbankiga „Matemaatika panganduses“ õppepäevi, mille eesmärgiks on tutvustada gümnaasiumiõpilastele, kuidas reaalteaduseid panganduses igapäevaselt rakendatakse.

Tänavu toimusid õppepäevad 14. oktoobril Tallinna Tehnikakõrgkoolis ja 21. oktoobril Tartu Ülikooli peahoones. Mõlema puhul algas päev loenguga, kus selgitati majanduse praegust olukorda panganduse vaatenurgast. Sellele järgnes rahatarkuse-teemaline loeng, mille jooksul said õpilased mitmeid raha kogumise ja säästmisega seotud nippe kõrva taha panna. Päeva esimene pool lõppes panganduses kasutusel olevat tehisintellekti ja masinõpet kirjeldava loenguga. Teema pakkus eriti palju kõneainet informaatikast huvitatud õpilastele, kuna esinejad kirjeldasid enda teekonda käesoleva ametikohani jõudmisel ja keerulisi probleeme, mille lahendamisega nad igapäevaselt tegelevad.

Võru Gümnaasiumist õpilastega Tartu õppepäevale kohale tulnud klassijuhataja sõnul olid 30-minutilised loengud enda mahult täpselt parajad. „Loengud olid pigem ülevaatlikud, kuid selle eest oli neid lihtne kuulata ja õpilaste tähelepanu ei hajunud,“ lausus ta päeva esimese poole lõpus.

Loengutele järgnes lõunasöök, millest saadud energia läks kohe kasutusse ühises karjääritöötoas, kus gruppidesse jagunenud õpilased said üksteisega tutvuda ja omavahel viia kokku igapäevaselt matemaatikaga seotud pangatöötajate ametinimetused neile vastavate töökirjeldustega. Tore oli näha, et kuigi mitme grupi puhul oli ühiseks huviks matemaatika, leidus Tartus toimunud õppepäeval ka humanitaarvaldkonna õpilastest moodustunud grupp.

Seejärel said õpilased esitlustelt saadud uued teadmised proovile panna Tartu Ülikooli matemaatilise statistika valdkonna tudengite poolt läbi viidud rahatarkuse töötubades, kus põhiteemadena käsitleti liht- ja liitintressi, liisingut ja inflatsiooni. Lisaks uuriti ka intressimäära perioodi muutmist. Kui eelmisel aastal toimunud õppepäevade töötubades lahendati ülesandeid kas panga või kliendi vaatest, keskenduti tänavu igas töötoas ainult kliendi vaatenurgale.

Töötubades olid üles seatud sülearvutid, millega õpilased said Excelis ülesandeid lahendada. Lahenduskäikude leidmisel aitasid gümnaasiumiõpilasi tudengite poolt koostatud esitlused käsitletavate teemade kohta ja üheskoos projektoril aeglase kiirusega ülesannete lahendamine.

Kõige rohkem küsimusi tekkis gümnaasiumiõpilastel Exceli programmi kasutamise kohta, mille tõttu osutus esialgu raskeks intressi käsitlemine. Töötubade läbimine andis mitmele õpilasele väga väärtusliku tabelarvutustarkvara kasutamise kogemuse, kuna järgmiste teemade puhul osati juba ülesandeid iseseisvalt lahendada. Tallinna ja Tartu töötube läbi viinud Tartu Ülikooli tudeng Sten Raak kiitis kõiki osalejaid: „Mõlemas linnas läksid töötoad väga sujuvalt ja tore oli näha, et kõik töötasid aktiivselt kaasa“.

Korraldajate hinnangul meeldis õpilastele kõige rohkem rahatarkuse temaatika: „Tagasiside põhjal jäid õpilastele eriti meelde teemat tutvustav loeng ja tudengite poolt juhendatud töötoad,“ võttis toimunud õppepäevad kokku Tartu Ülikooli teaduskooli arendus- ja koostöö peaspetsialist Jaanus Sepp. Tore on tõdeda, et õppepäevale tagasiside andnud õpilastest soovitaksid peaaegu kõik seda oma eakaaslastest sõpradele, kuna päeva jooksul omandati mitmed silmaringi avardavad teadmised, mis tulevikus mööda külge maha ei jookse.

Suur tänu õppepäevadel osalenud gümnaasiumiõpilastele, õpetajatele, esinejatele ja korraldajatele. Loodame, et saite päeva jooksul juurde palju uusi teadmisi, mida tulevikus enda kasuks rakendada.

Published in Uncategorized

Comments

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga